Nagradni likovni natečaj Pesem in slika

Razstava v Knjižnici Šiška, 20. 4. - 31. 5. 2016

Vzpodbuda ustvarjalnosti

Ventilator besed, spletna revija za kulturo, vzgojo in izobraževanje, izhaja vsak dan že sedem let. Njeno glavno vodilo je spodbujanje ustvarjalnosti vseh generacij, zlasti mladih. Vsako leto Ventilator besed organizira samostojno ali v sodelovanju z drugimi številne nagradne likovne in literarne natečaje, kjer sodelujejo mnogi posamezniki, vrtci in osnovne šole.

Veliko zanimanja in dober odziv je dosegel tudi likovni natečaj Pesem in slika. Izvedli smo ga v sodelovanju s kustosinjo in umetnostno zgodovinarko Moniko Ivančič Fajfar, ki je naredila izbor risb, in Knjižnico Šiška, kjer bodo izbrana dela tudi predstavljena. Slavnostno odprtje razstave z literarnim večerom in podelitvijo knjižnih nagrad bo 20. 4. 2016 ob 19.30 v čitalnici Knjižnice Šiška. Vsa prispela likovna dela pa so v digitalni obliki že objavljena na spletni strani Ventilator besed v rubriki nagradne igre in nagradni natečaji.

Likovnega natečaja Pesem in slika so se udeležili številni posamezniki, vrtci in šole: OŠ Središče ob Dravi, OŠ Rodica, OŠ Elvire Vatovec Prade, OŠ Benedikt, OŠ Škofljica, OŠ Birčna vas, Waldorfska šola v Ljubljani, OŠ Gorišnica, OŠ Polje, OŠ Murska Sobota, OŠ Majde Vrhovnik Ljubljana, OŠ Jurija Dalmatina Krško, OŠ Dobrova, Center Janeza Levca v Ljubljani, OŠ Otočec, OŠ Toneta Čufarja Maribor in OŠ Žirovnica. Sodelovali so tudi študentje Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer likovna pedagogika. Izbranim avtorjem in avtoricam iskreno čestitamo, vsem ustvarjalcem in mentorjem pa se zahvaljujemo za sodelovanje in želimo še veliko ustvarjalnih užitkov in uspehov.

Vladimira Rejc, literarna publicistka, pesnica in urednica revije Ventilator besed

Pesem in slika

Si lahko predstavljamo, kakšna bi bila poezija, če bi oživela pred nami, če bi jo lahko videli? Kakšne občutke in misli nam vzbuja neka pesem, kakšne oblike in barve nam prikliče pred oči? Na ta vprašanja so poskušali odgovoriti otroci in odrasli, ki so sodelovali na likovnem natečaju Pesem in slika. Zato so pesmi brali, jih recitirali, prisluhnili zvenu besed, poslušali uglasbena besedila in nato pustili domišljiji prosto pot.

Pesem ubesedi pesnikova občutja, slikar besede prevede v likovni jezik. Mlajši in starejši ustvarjalci so se, vsak na svoj način, spraševali, kako lahko pesem navdihuje podobe. Nastale so ilustracije, likovne prepesnitve literarnih motivov, simbolistične interpretacije poetičnih sporočil in abstraktne upodobitve poetičnih razpoloženj.

Revija Ventilator besed je v razmišljanje ponudila pesem lanskoletnega jubilanta Cirila Zlobca, sodelujoči na natečaju pa so interpretirali tudi druge pesnike in pesnice. Nekaj avtorjev je natečaj vzpodbudil, da so predstavili tako svoj slikarski kot tudi pesniški talent. Povezovanje literarnih in likovnih vsebin so nekateri pedagogi – mentorji izkoristili za medpredmetno povezovanje likovne umetnosti s poukom slovenskega jezika ali spoznavanja okolja. Tako so izziv natečaja domiselno vpeli v šolsko snov.

Na natečaj prispela dela so narejena v različnih formatih in tehnikah. Slike, risbe, grafike, digitalne grafike in kolaži prikazujejo raznolike motive in vsebine. Veliko je prizorov iz narave – ptic, cvetočih travnikov, slikovitih dreves in sončne svetlobe. Ritmičnost poezije so ustvarjalci ponazorili z ornamenti in z ritmičnim ponavljanjem likovnih elementov. Zvočnost poezije so prikazali z upodobitvami glasbenih instrumentov ter z motivi plesa in petja, z nizanjem notnih znakov ter z vizualizacijo melodij kot valujočih linij in oblik. Različna čustvena razpoloženja, ki jih prikliče poezija, so našla svoj likovni prevod v toplih ali temačnih barvah, v mehkih ali ostrih risarskih potezah. Kar nekaj mladih avtorjev je poezijo vsebinsko navezalo na pomlad, zaljubljenost ali prijateljstvo in v svoje risbe vključilo prizore otroške igre, ljubkih živali in pokrajine ter jih popestrilo z motivi src, cvetja in mavrice. Spoj besedne in likovne umetnosti so nekateri avtorji ponazorili tudi z vključevanjem črkovnih elementov.

Pri zrelejših ustvarjalcih lahko opazimo več poglabljanja v sporočilnost poezije in iskanje doživete, izvirne interpretacije literarne vsebine. Na tem mestu je treba izpostaviti izredno kakovostno grafično produkcijo študentov likovne pedagogike. Prispevek bodočih likovnih pedagogov namreč ne dokazuje samo njihove avtorske kvalitete, temveč pomeni tudi vzpodbuden obet za prenos likovnih znanj ter kreativne radovednosti prihodnjim rodovom.

Monika Ivančič Fajfar

Natečaj organizira Ventilator besed, revija za kulturo, vzgojo in izobraževanje v sodelovanju s samostojno likovno kritičarko, kuratorko in umetnostno zgodovinarko Moniko Ivančič Fajfar ter Mestno knjižnico Ljubljana – Knjižnico Šiška.

REZULTATI NATEČAJA

Na natečaju so sodelovali učenci 23 osnovnih šol iz vse Slovenije ter en srednješolski razred, otroci iz 1 vrtca, študentke 1 fakultete ter 10 posameznikov. Razstavljenih je okrog 90 del.

V kategoriji mlajših otrok smo enakovredno nagradili dela, ki so jih poslali Lea Komac, 2. razred (mentorica Petra Šibelja Gorše, OŠ Dobrova), Pia Leskovar, 3. razred (mentorica Lili Ana Jaklič, OŠ Škofljica) ter Ula Supej, 7 let (mentorica Kristina Krhin, Trzin). V kategoriji starejših otrok so najbolj izstopala dela, ki so jih poslali Aleksander Šarkezi, 7. razred (mentor Matjaž Geder, OŠ Murska Sobota), Andraž Ziherl, 6. razred (mentorica Jožica Lešnik Švajger, OŠ Toneta Čufarja Maribor) in Samuel Zamuda, 5. razred (mentorica Maja Bela, OŠ Gorišnica). V skupini odraslih so priznanje dobile Danica Šubernik (Beltinci) ter Eva Žnidaršič (mentor Črtomir Frelih, PeF) in Tina Malovrh (mentor Črtomir Frelih, PeF).

Nagrajencem in vsem razstavljalcem čestitamo, vsem sodelujočim pa se zahvaljujemo za sodelovanje in želimo obilo ustvarjalnosti še naprej.